Gorzowskie Centrum Pomocy Rodzinie, w skrócie GCPR.
Główna siedziba GCPR znajduje się w Gorzowie Wielkopolskim przy ul. Walczaka 42 blok 2.

Czym zajmuje się GCPR?
GCPR wykonuje różne zadania:
- udziela pomocy osobom i rodzinom z powodu ubóstwa, sieroctwa, bezdomności, bezrobocia, niepełnosprawności, długotrwałej lub ciężkiej choroby, przemocy w rodzinie, potrzeby ochrony macierzyństwa lub wielodzietności,
- wspiera rodziny niepełne i wielodzietne w usamodzielnianiu się oraz integracji ze środowiskiem,
- przyznaje i wypłaca świadczenia,
- wykonuje pracę socjalną,
- rozwija nowe formy pomocy,
- udziela wsparcia seniorom,
- przyznaje dodatki mieszkaniowe, świadczenia rodzinne, zasiłki pielęgnacyjne,
- udziela pomocy rodzinom zastępczym,
- udziela dofinansowań dla osób niepełnosprawnych,
- współpracuje z organizacjami pozarządowymi.
Gorzowskie Centrum Pomocy Rodzinie jest częściowo dostępne dla osób z niepełnosprawnościami. Przed budynkiem jest specjalne miejsce parkingowe dla osoby z niepełnosprawnościami.
Osoby z niepełnosprawnościami, żeby załatwić sprawę w GCPR mogą:
- napisać potrzebne pismo i wysłać je na adres:
Gorzowskie Centrum Pomocy Rodzinie
Walczaka 42 blok 2
66-400 Gorzów Wielkopolski - przynieść pismo do sekretariatu GCPR.
Sekretariat to biuro, w którym można zostawiać pisma i inne dokumenty. Sekretariat znajduje się w głównej siedzibie GCPR przy ul. Walczaka 42 blok 2 w Gorzowie Wlkp. - napisać pismo i wysłać je za pomocą platformy e-PUAP: www.epuap.gov.pl
E-PUAP to skrót nazwy Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej. Do tego sposobu trzeba mieć Internet i swoje konto w ePUAP. - napisać wiadomość i wysłać ją na adres e-mailowy:
sekretariat@gcprgorzow.pl - wysłać faks na numer 957151387
- zadzwonić pod numer 957151360
- przyjść do GCPR i spotkać się z pracownikiem w godzinach pracy GCPR. GCPR czynny jest od poniedziałku do piątku. W poniedziałki od 7:30 do 15:30, we wtorki od 7:30 do 16:30, w środy i czwartki od 7:30 do 15:30, a w piątki od 7:30 do 14:30.
- osoby głuche i słabosłyszące mogą kontaktować się z pracownikami z tłumaczem języka migowego. Tłumacz jest za darmo. Z tłumaczem trzeba się umówić 7 dni wcześniej.
Numery telefonów do wszystkich działów GCPR są na stronie internetowej:
https://gcprgorzow.pl/kontakt/
Wszystkie informacje o Gorzowskim Centrum Pomocy Rodzinie można znaleźć na stronach internetowych: www.gcprgorzow.pl i https://gcpr.bip.gov.pl/
